نفتا صنعت ناظران
دانلود فایل ها و برگزاری دوره های جوش و تست های غیر مخرب NDT

دوره بازرسی جوش
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
 
 
 
 
 

نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

زبان انگلیسی آکسفورد برای مهندسین الکترونیک و مکانیک

آشنایی متوسطه با مواردو مطالبی که دانشجویان این دو رشته در زبان انگلیسی باید بدانند در مطالب تئوری و روش های تکنیکی کاربردی این دو رشته – رشته های فنی - برای آموزش زبان و خود آموز کسانی که قصد آموزش – دانشجو شدن -  در مدارس ، آموزشگاه های فنی و دانشگا ه ها ی این رشته های فنی و تکنیکی الکترونیک و مکانیک در مجموع صنعتی را دارند -  این کتاب با فصل های متفاوت – هر فصل تمرین و مثال و نمونه منحصر به خود - و مطالب علمی در زمینه های مختلف کمک می کند به صورت کلی و عمومی با زبان تخصصی آشنا گردید و با استفاده و یادگیری آن کتاب و سی دی صوتی آن گفتن ، خواندن متن و شنوایی شما در این موارد افزایش می یابد و می توانید در مصاحبه های پذیرش موفق باشید . این کتاب با تصاویر گویا به نوعی یک فرهنگ لغت تخصصی مناسب نیز برای شما می باشد و لغات کاربردی آن در انتهای کتاب به صورت فرهنک توضیحی انگلیسی به انگلیسی آکسفورد آورده شده است . این کتاب بهترین منبع و کتاب آموزش و کمک آموزش زبان عمومی و تخصصی در دانشگاه های ایران و دنیا بوده می تواند مورد استفاده اساتید و دانشجویان در سطح لیسانس و فوق لیسانس و بالاتر تحصیلات تکمیلی قرار بگیرد. همانطور که در مطالب گذشته در مورد زبان قول آن را داده بودم این کتاب را که متوسط و میزان آشنایی زبان شما برای ادامه تحصیل در خارج از کشور دانشگاه های زبان علمی انگلیسی می باشد را برای استفاده و آشنایی شما برای دانلود قرار داده ام . از هرروش و راهی که مدرک مورد قبول را درزمینه تایید مهارت زبان دریافت نموده اید باید بدانید که مصاحبه ، و موفق بودن شما در تحصیل بستگی به تسلط شما بر این کتاب دارد نه مدرک تایید زبان و در غیر این صورت نمی توانید دوره تحصیل خود در دانشگاه های خارجی را با موفقیت بگذرانید . برای استفاده از این کتاب که در فرمت دجاوو است باید برنامه دجاوو را نصب نمایید . این برنامه را نیز از لینک زیر دانلود کنید .

 


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

 مکاترونیک و رباتیک


 شاخه: مهندسی رباتیک    تعداد بازدید: 3635

 زبان: فارسی  نویسنده: محمد جواد فتوحی - مرتضی هومان فرد
 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات: 110  ناشر: www.robocenter.ir
 حجم کتاب: 5.43 مگابایت
توضیحات




توجه: نرم افزارهای مورد نیاز برای مطالعه کتابهای را از این قسمت دانلود نمایید.

IE: در صورت دانلود نشدن کتاب، بر روی دکمه Download راست کلیک کرده و گزینه ...Save Target As را انتخاب کنید.

Firefox: در صورت دانلود نشدن کتاب، بر روی دکمه Download راست کلیک کرده و گزینه ...Save Link As را انتخاب کنید.

 


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

English 2 دانلود کتاب زبان عمومی پارسه

کتاب زبان عمومی پارسه در ۹۶ صفحه تمامی مباحث پیرامون زبان عمومی را به طور جامع پوشش می دهد در این کتاب در مورد انواع اسم ها، انواع ضمایر، انواع افعال و زمان هایشان، انواع صفات، حروف اضافه و… به طور کامل بحث شده است. این کتاب برای داوطلبین آزمون ارشد جهت آموزش، جمع بندی و تست توصیه می شود.



دانلود   دانلود مستقیم : کتاب زبان عمومی پارسه


tag  حجم فایل : 7.72 مگابایت

پسورد   پسورد فایل : www.mohandesyar.com

منبع  لینک منبع

نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .



جوشکاری با گاز شعله یکی ازاولین روشهای جوشکاری معمول در قطعات آلومینیومی بوده و هنوز هم در کارگاههای کوچک در صنایع ظروف آشپزخانه و دکوراسیون و تعمیرات بکارمیرود.در این روش فلاکس یا روانساز یا تنه کار برای برطرف کردن لایه اکسیدی بکار میرود.

مزایا:سادگی فرایند و ارزانی و قابل حمل و نقل بودن وسایل

محدوده کاربرد:ورقهای نازک 8/0تا 5/1میلیمتر

محدودیتها:باقی ماندن روانساز لابلای درزها و تسریع خوردگی - سرعت کم –

منطقه H.A.Zوسيع است .

قطعات بالاتر از 5/2میلیمتر را به دلیل عدم تمرکز شعله و افت حرارت بااین روش جوش نمیدهند.



حال می پردازیم به چگونگی تامین حرارت در این فرایند

حرارت لازم در این روش از واکنش شیمیایی گاز با اکسیژن بوجود می آید.

حرارت توسط جابجایی و تشعشع به كار منتقل مي شود.قدرت جابجایی به فشار گاز و قدرت تشعشع به توان چهارم درجه حرارت شعله بستگی دارد. لذا تغببر اندکی در درجه حرارت شعله می تواند میزان حرارت تشعشعی و شدت آنرا بمقدار زیادی تغییر دهد.درجه حرارت شعله به حرارت ناشی از احتراق و حجم اکسیژن لازم برای احتراق و گرمای ویژه و حجم محصول احتراق(گازهای تولید شده) بستگی دارد. اگر از هوا برای احتراق استفاده شود مقدار ازتی کهوارد واکنش سوختن نمی شود قسمتی از حرارت احتراق راجذب کرده و باعث کاهش درجه حرارت شعله می شود.بنابراین تنظیم کامل گاز سوختنی و اکسیژن لازمه ایجاد شعله بادرجه حرارت بالاست. گازهای سوختنی نظیر استیلن یا پروپان یا هیدروژن و گاز طبیعی نیز قابل استفاده است کخمقدار حرارت احتراق و در نتیجه درجه حرارت شعله نیز متفاوت خواهد بود. در عین حال معمولترین گاز سوختنی گاز استیلن است.

تجهیزات و وسایل اولیه این روش شاملسیلندر گاز اکسیژن و سیلندر گاز استیلن یا مولدگاز استیلن و رگولاتور تنظیم فشار برای گاز و لوله لاستیکی انتقال دهنده گاز به مشعل و مسعل جوشکاری است.

استیلن با فرمول C2H2 و بوی بد در فشار بالا ناپایدار و قابل انفجار است و نگهداری و حمل و نقل آن نیازبه رعایت و مراقبت بالا دارد.فشار گاز در سیلندر حدودpsi 2200است و رگولاتورها این فشار را تا زیر psi 15 پایین می آورند.و به سمت مشعل هدایت می شود.(در فشارهای بالا ایمنی کافی وجود ندارد).توجه به این نکته نیز ضروری است که اگر بیش از 5مترمکعب در ساعت ازاستیلن استفاده شود از سیلندر استن بیرون خواند زد که خطرناک است.

بعضی اوقات از مولدهای استیلن برای تولید گاز استفاده می شود. بر اساس ترکیب سنگ کاربید با آب گاز استیلن تولید میشود.

CaC2 + 2 H2O = C2H2 + Ca(OH)2

روش تولید گاز با سنگ کاربید به دو نوع کلی تفسیم میشود.

1-روشی که آب بر روی کاربید ریخته میشود.

2-روشی که کاربید با یطح آب تماس حاصل میکند و باکم و زیاد شده فشار گاز سطح آب در مخزن تغییرمی کند.



رگولاتورها(تنظیم کننده های فشار) هم دارای انواع گوناگونی هستند و برای فشارهای مختلف ورودی و خروجی مختلف طراحی شده اند.رگولاتورها دارای دو فشارسنج هستند که یکی فشار داخل مخزن و دیگری فشار گاز خروجی را نشان میدهند. رگولاتورها در دو نوع کلی یک مرحله ای و دومرحله ای تقسیم میشوند که این تقسیم بندی همان مکانیزم تقلیل فشار است. ذکر جزییات دقیق رگولاتورها در اینجا میسر نیست اما اطلاع از فرایند تنظیم فشار برای هر مهندسی لازم است(حتما پیگیر باشید).



کار مشعل آوردن حجم مناسبی از گاز سوختنی و اکسیژن سپس مخلوط کردن آنها و هدایتشان به سوی نازل است تا شعله مورد نظر را ایجاد کند.

اجزا مشعل: الف-شیرهای تنظیم گاز سوختنی و اکسیژن ب-دسته مشعل ج-لوله اختلاط د-نازل

قابل ذکر اینکه طرحهای مختلفی درقسمت ورودی گاز به لوله اختلاط مشعل وجود دارد تا ماکزیمم حرکت اغتشاشی به مخلوط گازها داده شود و سپس حرکت گاز در ادامه مسیر در ادامه مشعل کندتر شده تا شعله ای آرام بوجود آید.



در انتها یادآور می شود مطالب بسیار زیادی در این خصوص وجود داشت که بدلیل عدم امکان نمایش تصاویر که عمدتا اسکن هم نشده اند بیش از این به شرح و توضیح آنها نپرداختم.از جمله این مطالب شناسایی نوع شعله(از لحاظ قدرت و کاربرد) بود.یا نشان دادن چند نوع رگولاتور از نمای شماتیک و ... .

اما هیچکدام از این مطالب و عکسها جایگزین چند ساعت تمرین عملی در کارگاه نیست.



نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .


پیچیدگی وتغییرابعاد یکی ازمشکلاتی است که در اثراشتباه طراحی و تکنیک عملیات جوشکاری ناشی میشود. با فرض اجتناب از ورود به مباحث تئوریک تنها به این مورد اشاره میکنیم که حین عملیات جوشکاری به دلیل عدم فرصت کافی برای توزیع یکنواخت بار حرارتی داده شده به موضع جوش و سرد شدن سریع محل جوش انقباضی که میبایست در تمام قطعه پخش میشد به ناچار در همان محدوده خلاصه میشود و این انقباض اگر در محلی باشد که از نظر هندسی قطعه زاویه دار باشد منجر به اعوجاج زاویه ای(Angular distortion) میشود.در نظر بگیرید تغییر زاویه ای هرچند کوچک در قطعات بزرگ و طویل چه ایراد اساسی در قطعه نهایی ایجاد می کند.

حال اگر خط جوش در راستای طولی و یا عرضی قطعه باشد اعوجاج طولی و عرضی(Longitudinal shrinkage or Transverse shrinkage) نمایان میشود.اعوجاج طولی و عرضی همان کاهش طول قطعه نهایی قطعه میباشد. این موارد هم بسیار حساس و مهم هستند.

نوع دیگری از اعوجاج تاول زدن یا طبله کردن و یا قپه Bowing)) میباشد.



ذکر یکی از تجربیات در این زمینه شاید مفید باشد. قطعه ای به طول 20 متر آماده ارسال برای نصب بود که بنا به خواسته ناظرمیبایست چند پاس دیگر در تمام طول قطعه جوش داده میشد.تا ساق جوش 2-3میلیمتر بیشتر شود.بعد از انجام اینکارکاهش 27میلیمتری در قطعه بوجود آمد. واین یعنی فاجعه .چون اصلاح کاهش طول معمولا امکان پذیر نیست و اگر هم با روشهای کارگاهی کلکی سوار کنیم تنها هندسه شکل رااصلاح کرده ایم و چه بسا حین استفاده از قطعه آن وصله کاری توان تحمل بارهای وارده را نداشته باشد وایرادات بعدی نمایان شود.

بهترین راه برای رفع این ایراد جلوگیری ازبروز Distortion است. و(طراح یا سرپرست جوشکاری خوب) کسی که بتواند پیچیدگی قطعه را قبل ازجوش حدس بزند و راه جلوگیری از آن راهم پیشنهاد بدهد.



بعضی راهکارهای مقابله با اعوجاج:

1- اندازه ابعاد را کمی بزرگتر انتخاب کرده ...بگذاریم هر چقدر که میخواهد در ضمن عملیات تغییر ابعاد و پیچیدگی در آن ایجاد شود.پس از خاتمه جوشکاری عملیات خاص نظیر ماشین کاری...حرارت دادن موضعی و یا پرسکاری برای برطرف کردن تاب برداشتن و تصحیح ابعادانجام میگیرد.

2- حین طراحی و ساخت قطعه با تدابیر خاصی اعوجاج را خنثی کنیم.

3- از تعداد جوش کمتر با اندازه کوچکتر برای بدست آوردن استحکام مورد نیاز استفاده شود.

4- تشدید حرارت و تمرکز آن بر حوزه جوش در اینصورت نفوذ بهتری داریم و نیازی به جوش اضافه نیست.

5- ازدیاد سرعت جوشکاری که باعث کمتر حرارت دیدن قطعه میشود.

6- در صورت امکان بالا بردن ضخامت چراکه در قطعات با ضخامت کم اعوجاج بیشتر نمود دارد.

7- تا حد امکان انجام جوش در دوطرف کار حول محور خنثی

8- طرح مناسب لبه مورد اتصال که اگر صحیح طراحی شده باشد میتواند فرضا مصالح جوش را در اطاف محور خنثی پخش کند و تاحد زیادی از میزان اعوجاج بکاهد.

9- بکار بردن گیره و بست و نگهدارنده باری مهار کردن انبساط و انقباض ناخواسته درقطعه



عوامل مهم بوجود آمدن اعوجاج :

1- حرارت داده شده موضعی , طبیعت و شدت منبع حرارتی و روشی که این حرارت به کار رفته و همچنین نحوه سرد شدن

2- درجه آزادی یا ممانعت بکار رفته برای جلوگیری از تغییرات انبساطی و انقباظی. این ممانعت ممکن است در طرح قطعه وجود داشته باشد و یا از طریق مکانیکی (گیره یا بست یا نگهدارنده و خالجوش)اعمال شود.

3- تنش های پسماند قبلی در قطعات و اجزا مورد جوش گاهی اوقات موجب تشدید تنش های ناشی از جوشکاری شده و در مواردی مقداری از این تنش ها را خنثی میکند.

4- خواص فلز قطعه کار واضح است که در شرایط مساوی طرح اتصال(هندسه جوش) و جوشکاری مواردی مانندمیزان حرارت جذب شده در منطقه جوش و چگونگی نرخ انتقال حرارت و ضریب انبساط حرارتی و قابلیت تغییر فرم پذیری و استحکام و بعضی خواص دیگر فلز مورد جوش تاثیر قابل توجهی در میزان تاب برداشتن دارد.مثلا در قطعات فولاد آستنیتی زنگ نزن مشکل پیچیدگی به مراتب بیشتر از فولاد کم کربن معمولی میباشد.


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .


خصلت اصلی فولادهای استنلس مقاومت در برابر زنگ خوردگی است (داشتن کرم بیش از 12% موید همین مطلب است).نیکل موجود در این فولادها حتی به مقدار زیاد هم نمیتواند به تنهایی مقاومت در برابر خوردگی را زیاد کند.ولی با حضور کرم میتواند تا حد زیادی این وظیفه را بخوبی انجام دهد.مزیت اصلی نیکل تسهیل ایجاد فاز آستنیت و بهبود خاصیت مقاوم به ضربه فولادهای کرم نیکل دار است. مولیبدن شرائط خنثی سازی این فولاد را تثبیت می کند و عموما عامل افزایش مقاومت به خوردگی موضعی(Pitting) است.

به منظور اطمینان از تشکیل کاربیدهای پایدار که باعث افزایش مقاومت به خوردگی بین دانه ای میشود افزودن Ti و Nb به انواع معینی از فولادهای کرم-نیکل دار ضروری است.



1-فولادهای ضد زنگ

کرم و کربن عناصر اصلی اینگونه از فولادها را تشکیل میدهد. هر چند که مقدار کربن کمتر از 04/0درصد است تاثیر کرم بر استحکام کششی حتی در مقادیر 13 و 17و 20درصد بسیار ناچیز است. در حالیکه در مقادیر زیادتر کربن با عملیات حرارتی مناسب امکان دستیابی به استحکام کششی منایب و عملیات مکانیکی مورد نظر فراهم میشود.

با توجه به ریزساختار فولادهای کرم دار را به شرح زیر میتوان دسته بندی کرد:

الف-فولادهای کرم دار-فریتی(12 تا 18 درصد کرم -1/0درصد کربن)

ب- فولادهای کرم دار-نیمه فریتی(12 تا 14 درصد کرم -08/0 تا 12/0 درصد کربن)

ج-فولادهای کرم دار-مارتنزیتی(12 تا 18 درصد کرم و بیش از 3/0 درصد کربن)

د- فولادهای کرم دار-قابل عملیات حرارتی(12 تا 18 درصد کرم -15/0 تا 20/0 درصد کربن)


این دسته بندی را در مورد جوش پذیری نیز میتوان تکرار کرد.


تحت شرایط حرارتی نامناسب فولادهای فریتی(گروه الف) تمایل به تشکیل دانه های درشت نشان میدهند. انرژی حرارتی ناشی از جوشکاری منجر به رشد دانه بندی میشود که نمیتوان آنرا با پس گرمایش برطرف نمود.در نتیجه کاربید رسوب میکند و در مرز دانه های فریت باعث شکنندگی و کاهش شىيى مقاومت به ضربه فلؤ جوش ميشود.برای غلبه بر این حالت باید از الکترود آستنیتی تثبیت شده با 19 درصد کرم و 9 درصد نیکل استفاده نمود.فلز جوشی که بدین ترتیب حاصل میشود دارای خاصیت آستنیتی و مقاومت به ضربه بالا است.فلز جوشی که بدین طریق حاصل میشود از نظر مقاومت به خوردگی مطابق فولددهای ضدزنگ فریتی میباشد اما از نظر ظاهر با فلز مبنا تفاوت رنگ دارد.در صورتیکه اجبار در یکرنگی باشد باید از فیلر متال مشابه( مثلا 18 درصد کرم به همراه کمی Ti)استفاده شود.Tiدر مقادیر جزیی نقش موثر در ریز دانه کردن فلز جوش دارد.

بعلت رابطه گریز ناپذیر بین رشد دانه ها با از دست رفتن استحکام ضربه ای چاره ای جز کاستن از تنش های حرارتی ناشی از عملیات جوشکاری وجود ندارد و برای نیل به این منظور تمهیداتی نظیر الکترود با قطر کم و سرعت جوشکاری بیشتر و پیش گرمایش 200تا 300 درجه سانتیگراد باید به کار رود.

پس گرمایش در حدود 700 تا 800 درجه سانتیگراد خاصیت استحکام به ضربه فلز جوش را بهبود میدهد.

همچنین آنیلینگ(Annealing)به مدت کم نیز باعث تجمع کاربید شده و تا حدی شکنندگی فلز جوش را جبران میکند و همینطور به تنش گیری نیز کمک میکند. ولی هرگز باعث رفع کامل درشت دانگی HAZنمیشود.

اقدامات مشابهی حین جوشکاری فولادهای نیمه فریتی و کوئنچ تمر شده با 12 تا 14 درصد کربن (دسته ب ) نیز ضروری است. میدانیم که سرد کردن سریع باعث تشکیل فاز شکننده مارتنزیتی میشود لذا ضرورت دارد که درجه حرارت قطعه حین انجام جوش بالا نگهداشته شود. قطعه کار ابتدا 300 تا 350 درجه پیش گرم میشود.درجه حرارت بین پاسی(Inter pass) 300 درجه مناسب است و از این کمتر نباید شود.ضمنا قطعه کار باید بلافاصله در دمای 700 تا 760 درجه پس گرم شود.این سیکل حرارتی در مجموع باعث ایجاد فلز جوشی با ساختار یکنواخت و چقرمه در کل طول درز جوش مسشود و خطر شکنندگی و رشد دانه ها را تا حدود زیادی مرتفع میکند.

فولادهای کرم دار مارتنزیتی (دسته ج)معمولا قابل جوش نیستند و صرفا به منظور تعمیر و اصلاح عیوب جوشکاری بر روی آنها انجام میپذیرد. برای جوشکاری فولادهای کرم دار با 12 تا 14 درصد کرم مقدار کربن در فیلر متال نباید از 25/0درصد تجاوز کند.این نوع فولاد در هوا سخت میشود.از اینرو هیچ اقدام پیشگیرانه موثری به منظور غلبه بر سخت شده HAZوجود ندارد.اما با اعمال پیش گرم زیاد که با پس گرم بلافاصله قطعه همراه باشد میتوان تاحدودی مشکل را برطرف کرد و سختی نامطلوب را در حد پایینی نگاه داشت.دمای پس گرم 750 تا 800 توصیه میشود و کمتر از این دما ممکن است باعث تاثسر منفی در مقاومت به خوردگی شود.

آنیلینگ در حرارتی بین650 تا 650 درجه ممکن است باعث رسوب کاربید و بروز خوردگی بین دانه ای شود.



2-فولادهای مقاوم به خوردگی

فولادهای آستنیتی مقاوم به خوردگی کرم-نیکل دار عموما دارای خواش جوشکاری مطلوبی هستند(جوش پذیرند). اما خصوصیاتی چند از این فلزات باید مدنظر قرار گیرد.



الف-ضریب هدایت حرارتی کم.

ب- ضریب انبساط حرارتی زیاد.

ج-سرشت انجماد اولیه این نوع فولادها که تاثیر مهم و تعیین کننده ای بر مکانیزم وقوع ترگ گرم در آنها دارد.وجود مقدار مشخصی از فریت در فلز جوش بیانگر مقاومت ـن به ترک گرم است.

به کمک نمودار شفلر-دولانگ امکان تعیین ریز ساختار بر اساس ترکیبات فلز جوش ممکن است.

نمودار شفلر-دولانگ کمکی عملی در تعیین مقدار تقریبی فریت(فریت دلتا)و سرشت ریز ساختار تشکیل شده حین جوشکاری فولادهای آلیازی غیر همجنس اراوه میدهد.علاوه بر این برآوردی کلی از تاثیرات مقادیر کم فریت بر مقاومت به ترک گرم فلز جوش آستنیتی را مقدور میسازد.تجربه ثابت کرده که روشهای متفاوت تعیین درصد فریت عملا مساله ساز است و طبق توافق جهانی به جای درصد فریت تعداد فریت را مبنا و ماخذ محاسبات قرار میدهند .



دوستانیکه احتمالا از مطالب مربوط به نمودار شفلر آنچنان برداشت منسجم و دقیقی نداشتند کاملا حق دارند و پیشنهاد میکنم به کتب و منابع معتبر برای فهم بهتر مطلب مراجعه کنند. و فرصت بهتر پرداختن به این مطالب مهم فعلا در توان بنده نیست.



3-فولادهای مقاوم به حرارت

الف-فولادهای فریتی یا فولادهای فریتی-پرلیتی از نوع (Cr یا Cr-Si و Cr-Si-Al) و فولدهای فریتی-آستنیتی

ب-فولادهای مقاوم به حرارت از نوع آستنیتی از نوع Cr-Ni-Si

در حالیکه در جوشکاری قطعات فولادی از نوع آستنیتی با الکترودها ی همجنس آن پیشگرم قطعه ضرورتی ندارد فولادهای مقاوم به حرارت از نوع فریتی کرم دار را معمولا 100 تا 300 درجه پیش گرم و در 750 درجه هم پس گرم و آنیل میکنند.علت اینکار هم غلبه بر درشت دانگی و تمایل به ترد شدن HAZ است.

قطعات ریختگی از جنش فریت_آستنیت را باید در حالت گرم 700تا800 درجه جوش داد و اجازه داد که به تدریج سرد گردد.

جوشکاری فولادهای فریتی و فریتی-پرلیتی با الکترودهای هم جنس قطعه کار کاهش در استحکام ضربه ضربه ای فلز جوش را نشان میدهد لذا پیشنهاد میشود این نوع فولادها را باالکترودهای آستنیتی مقاوم به حرارت جوش داد.در این حالت نیز باید توجه داشت که مقاومت به حرارت فلز جوش آستنیتی در محیط احتراق با گازهای اکسید کننده با هوا تقویت میشود و طبیعتا این مقاومت به حرارت در محیط گازهای احیا کننده به مقدار زیادی کاهش می یابد برای غلبه بر محیط احتراق با مقدار زیاد گاز گوگرد استفاده از الکترودهایی با کرم زیاد توصیه میگردد.



نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

       

 

 در جوش آرگون یا تیگ (TIG) برای ایجاد قوس جوشکاری از الکترود تنگستن استفاده می شود که این الکترود برخلاف دیگر فرایندهای جوشکاری حین عملیات جوشکاری مصرف نمی شود.

حین جوشکاری گاز خنثی هوا  را  از ناحیه جوشکاری بیرون  رانده  و  از  اکسیده  شدن الکترود جلوگیری
می کند.در جوشکاری تیگ الکترود فقط برای ایجاد قوس بکار برده می شود و خود الکترود در جوش مصرف نمی شود در حالیکه در جوش  قوس فلزی الکترود  در جوش مصرف می شود.  در این نوع جوشکاری از سیم جوش(Filler metal)بعنوان فلز پرکننده استفاده می شود.و سیم جوش شبیه جوشکاری با اشعه اکسی استیلن(MIG/MAG)در جوش تغذیه می شود.

در بین صنعتکاران ایرانی این جوش بانام جوش آلومینیوم شناخته می شود.نامهای تجارتی هلی آرک یا هلی ولد نیز به دلیل معروفیت نام این سازندگان در خصوص ماشینهای جوش تیگ باعث شده بعضا این نوع جوشکاری با نام سازندگان هم شناخته شود. نام جدید این فرایند G.T.A.W  و نام آلمانی آن WIG می باشد. همانطور که از نام این فرایند پیداست گاز محافظ  آرگون میباشد که ترکیب این گاز با هلیم بیشتر کاربرد دارد.

علت استفاده از هلیم این است که هلیم باعث افزایش توان قوس می شود و به همین دلیل سرعت جوشکاری را میتوان بالا برد و همینطور باعث خروج بهتر گازها از محدوده جوش میشود.



کاربرد این جوش عموما در جوشکاری موارد زیر است:

1- فلزات رنگین از قبیل آلومینیوم...نیکل...مس و برنج(مس و روی) است.

2- جوشکاری پاس ریشه در لوله ها و مخازن

3- ورقهای نازک(زیر1mm)



مزایای TIG :

1- بعلت اینکه تزریق فلز پرکننده از خارج قوس صورت میگیرد.اغتشاش در جریان قوس پدید نمی آید.در نتیجه کیفیت فلز جوش بالاتر است.

2- بدلیل عدم وجود سرباره و دود و جرقه ,منطقه قوس و حوضچه مذاب بوضوح قابل رویت است.

3- امکان جوشکاری فلزات رنگین و ورقهای نازک با دقت بسیار زیاد.



انواع الکترودها در TIG :

1- الکترود تنگستن خالص (سبز رنگ)برای جوش آلومینیوم استفاده می شود و حین جوشکاری پت پت می کند.

2- الکترود تنگستن توریم دار که دو نوع دارد الف-1% توریوم دار که قرمز رنگ است ب-2% توریم دار که زرد رنگ می باشد.

3- الکترود تنگستن زیرکونیم دار که علامت مشخصه آن رنگ سفید است.

4- الکترود تنگستن لانتان دار که مشکی رنگ است.

5- الکترود تنگستن سزیم دار که طلایی رنگ است.

این دو نوع آخر جدیدا در بازار آمده اند.



چند نکته در مورد مزایای تنگستن:

1- افزایش عمر الکترود

2- سهولت در خروج الکترونها در جریان DC

3- ثبات و پایداری قوس را بیشتر می کند

4- شروع قوس راحت تر است.



نوع قطبیت مناسب در جوشکاری TIG :

جریان DCEN برای جوشکاری چدن-مس-برنج-تیتانیوم-انواع فولادها

جریان ACبرای جوشکاری آلومینیوم و منیزیوم و ترکیبات آن





نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

    

مقدمه:

بيش از يك صد سال است كه قوس الكتريكي در جهان شناخته شده و بكار گرفته مي شود. اما اولين جوشكاري زير آب توسط نيروي دريايي بريتانيا انجام شد- در آن زمان يك كارخانه كشتي سازي براي آب بند كردن نشت هاي موجود در پرچ هاي زير كشتي كه در آب واقع شده بود از جوشكاري زير آبي بهره گرفت. در كارهاي توليدي كه در زير آب انجام مي پذيرد، جوشكاري زير آبي يك ابزار مهم و كليدي به شمار مي آيد. در سال 1946 الكترود هاي ضد آب ويژه اي توسط وان در ويليجن1 در هلند توسعه يافت. سازه هاي فرا ساحلي از قبيل دكل هاي حفاري چاه هاي نفت، خطوط لوله و سكوهاي ويژه اي كه در آب ها احداث مي شوند، در سالهاي اخير به طرز چشمگيري در حال افزايش اند. بعضي از اين سازه ها نواقصي را در عناصر تشكيل دهنده اش و يا حوادث غير مترقبه از قبيل طوفان تجربه خواهند كرد. در اين ميان هرگونه روش بازسازي و مرمت در اين گونه سازه ها مستلزم استفاده از جوشكاري زير آبي است.

 جوشکاري زير آب از زمان جنگ جهاني دوم هنگامي که کشتي هاي خسارت ديده بايد سريعاً در آب تعمير مي شدند به وجود آمد. بيرون آوردن کشتي براي تعمير کردن آن، هم اکنون هم بسيار هزينه بر است و صرفه اقتصادي ندارد.
شايد بسياري از مردم جوشکاري زير آب را بسيار عجيب مي پندارند چون ماهيت آن را از آتش مي دانند. ولي جوشکاري ماهيت قوس الکتريکي دارد و روشن شدن آن زير آب کار عجيبي نيست. براي جوشکاري در خشکي، هوا يونيزاسيون مي شود و در آب، بخار آب يونيزاسيون مي شود.

طبقه بندي:

جوشكاري زير آبي را مي توان در دو دسته طبقه بندي كرد
:

1.
جوشكاري مرطوب


2.
جوشكاري خشك

در روش جوشكاري مرطوب، عمليات جوشكاري در زير آب اجرا شده و مستقيماً با محيط مرطوب سرو كار دارد. اثرات منفي جوشکاري مرطوب عبارتنداز ترک خوردگي هيدروژني، افت شديد دما که باعث تغييرات ساختاري و متالورژيکي مي شود و همچنين اکسيژن با عناصر آلياژي ترکيب مي شود و اکسيد اين آلياژها در آب حل مي شوند.
 جوشکاري خشک در يک اتاقک در داخل آب انجام مي گيرد و داخل اتاقک هواي فشرده وجود دارد که فشار داخل و خارج اتاقک را بالانس مي کند. اتاقک ها را دو تکه مي سازند و داخل آب، و روي قطعه مورد نظر دو تکه را به هم وصل مي کنند. يک لوله رابط بين کشتي و اتاقک است و وسايل مورد نياز را به وسيله اين لوله به اتاقک مي فرستند. اين روش براي اولين بار در آمريکا انجام گرفت اما چون بسيار پرهزينه و وقت گير است دانشمندان سعي مي کنند مشکلات جوشکاري مرطوب را حل کنند چون سريعتر و ارزانتر است. 


جوشكاري مرطوب:

نام جوشكاري مرطوب حاكي از آن است كه جوشكاري كه در زير آب صورت مي پذيرد، مستقيماً در معرض محيط مرطوب قرار دارد. در اين روش از جوشكاري از نوعي الكترود ويژه استفاده مي شود و جوشكاري به صورت دستي درست مانند همان جوشكاري كه در فضاي بيرون آب انجام مي شود، صورت مي گيرد. آزادي عملي كه جوشكار در حين جوش كاري از اين روش دارد، جوشكاري مرطوب را موثر تر و به روشي كارا و از نقطه نظر اقتصادي مقرون به صرفه كرده است. تامين كننده نيرويجوشكاري روي سطح مستقر شده است و توسط كابل ها و شيلنگ ها به غواص يا جوشكار متصل مي شود
.

در جوشكاري مرطوب MMAجوشكاري قوس فلزي دستي2 دو مشخصه زير بكار گرفته مي شود
:

تامين كننده نيرو
: dc

قطبيت: قطبيت منفی



 
جوشكاري بيش فشار4(جوشكاري خشك)


جوشكاري بيش فشار در اتاقك هاي پلمپ شده در اطراف سازه يا قطعه اي كه مي خواهد جوشكاري شود، استفاده مي شود. اين اتاقك در يك فشار معمولي پر از گاز مي شود (كه معمولاً از هليوم حاوي نيم بار5 اكسيژن است). اين جايگاه روي خطوط لوله قرار گرفته و با هوايي مخلوط از هليو و اكسيژن كه قابل تنفس باشد پر شده و در فشاري كه جوشكاري آنجا صورت مي پذيرد و يا فشاري بيشتر از آن اجرا مي شود. در اين روش در اتصالات جوش بسيار با كيفيتي ايجاد مي شود به طوري كه با اشعه ايكس و ديگر تجهيزات لازم ايجاد مي شود. فرايند جوشكاري قوس گاز تنگستن در اين قسمت بكار گرفته خواهد شد. محوطه زير جايگاه در معرض آب قرار دارد. بنابراين جوشكاري در محل خشكي صورت گرفته ولي در فشار هيدرو استاتيكي آب دريا كه در محيط مجاور آن قرار دارد.

 


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

مقدمه

چون مواد و فلزات تشکيل‌ دهنده و جوش‌ دهنده و گيرنده از لحاظ متالوژيکي بايستي داراي خصوصيات مناسب باشند، بنابراين جوشکاري از لحاظ متالوژيکي بايستي مورد توجه قرار گيرد که آيا قابليت متالوژي و فيزيکي جوشکاري دو قطعه مشخص است؟ پس از قابليت متالوژي ، آيا قطعه‌اي را که ايجاد مي‌کنيم، از لحاظ مکانيکي قابل کاربرد و سالم است؟ آيا مي‌توانيم امکانات و وسائل براي نيازها و شرايط مخصوص اين جوشکاري ، مثلاً گاز و دستگاه را ايجاد نمائيم و بر فرض ، ايجاد نيرو در درجه حرارت بالا يا ضربه زدن در درجه حرارت پايين ممکن باشد؟ زيرا استانداردهاي مکانيکي و مهندسي و صنعتي جوشکاري بايد در تمام اين موارد رعايت شود تا جوش بدون شکستگي و تخلخل و يا نفوذ سرباره و غيره انجام گيرد.تکرار مي‌شود در جوشکاري تخصصي و اصولاً تمام انواع جوش ، قابليت جوش خوردن فلزات را بايد دقيقاً دانست. در مورد مواد واسطه و الکترود و پودر جوش ، بايد دقت کافي نمود. محيط لازم قبل و در حين جوشکاري و پس از جوشکاري را مثلاً در مورد چدن ، بايد بوجود آورد. گازهاي دستگاههاي مناسب و انتخاب فلزات مناسب از لحاظ ذوب در کوره ذوب آهن و بعد در حين جوشکاري از لحاظ جلوگيري از صدمه گاز - آتش و مشعل و برق و هواي محيط و وضعيت جسماني و زندگي جوشکار ، خود نکات اساسي ديگر هستند که مشکلات جوشکاري مي‌باشند.


ادامه مطلب........



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

 

 

موضوع : انواع روش های جوشکاری

ساختار :Power Point

رشته  : جوشکاری

 فهرست مطالب تحقیق :

جوشکاری با قوس الکتریکی

جوشکاری با شعله گاز

جوشکاری با لیزر
جوشکاری با پرتو الکترونی
جوشکاری اصطکاکی
جوشکاری انفجاری
جوشکاری فرا صوتی
جوشکاری مقاومتی
جوشکاری زیر آب
به همراه تصاویر و انیمیشن
 
 

 

 

دانلود فایل با حجم ۴٫۴ مگابایت

 رمز فایل فشرده : www.3manage.com


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

 

 

موضوع : طراحی اتصالات جوشی در مخازن تحت فشار

 

ساختار :  PDF

رشته  : جوشکاری

 فهرست مطالب تحقیق :

مقاومت مصالح

ارتعاشات ، تنشها

خوردگی

وضعیتهای گذرا و غیر عادی

تعمیرات ، تمیزکردن

اتصالات و سیستمهای آبندی

کدها و استانداردها و ....

دانلود فایل با حجم 143KB

 ایران الکترود - عرضه و تأمین الکترود، سیم جوش و مواد مصرفی جوش:


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

در یک پروژه امکان رخ دادن عیب به طور حتمی وجود دارد بنابراین با داشتن دستورالعمل ساخت،دستورالعمل جوشکاری WPS و معیارهای عیوب در استاندارها و بازرسی دقیق و ملاحضات اقتصادی می توان به تعمیر جوشها بدون ایجاد هر گونه مشکلی فایق آمد.


دانلود فايل


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
در اين بخش چندتا فيلم ار فرايندهاي مختلف لحيم كاري مثل فرايند اتوماتيك و ... با 

حجم كم واسه دانلود گذاشتم.

درضمن حجم هر فايل از 5 مگابايت بيشتر نيست.

inpec_02

levitation

metal_to_plastic

soldering

soldering_pcbs

WhatisIH150


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
اين بخش هم كه نياز به توضيح نداره

غير از دو قسمت حجم تمام بخشها از 5 مگابايت بيشتر نيستند


دانلود بخش 1

حجم 15MB

بخش 2

بخش 3

حجم 15MB

بخش 4 

بخش 5


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
در اين قسمت چند فيلم از فرآيند برشكاري و جوشكاري ليزر گذاشتم 

حجم فايلها از 4 مگابايت بيشتر نيستند.


جوشكاري ليزر بخش 1

بخش 2

بخش 3

برشكاري ليزر بخش 1

بخش 2

بخش 3

بخش 4



نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
اين قسمت جوشكاري به وسيله ربات در كارخانجات توليد خودرو را شرح مختصري ميدهد.


دانلود قسمت اول

حجم 2.3 مگابايت


دانلود قسمت دوم

حجم 6 مگابايت


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
اين بخش 2 فيلم از جوشكاري ترميت مورد استفاده در خطوط راه آهن رو نمايش ميده


دانلود قسمت اول

حجم 5.3 مگابايت


دانلود قسمت دوم

حجم 2.8 مگابايت 


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
اين بخش هم كه نيازي به توضيح نداره 


دانلود قسمت اول 

حجم 1.5 MB


قسمت دوم

حجم 1 MB


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
اين قسمت مربوط ميشه به جوشكاري بوسيله امواج التراسونيك كه يكي از روشهاي جوشكاري پيشرفته هستش 


دانلود قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

كليه فايلها كمتر از 4 MB هستند


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
يكي ديگه از جوشهاي پيشرفته كه امروزه مورد بحث و آموزش هست جوشكاري زير آب هستش كه 3 فايل واسه دانلود گذاشتم


دريافت بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

حجم كليه فايلها زير 3 MB  


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
اينم يه جوش نوش پيشرفته هستش كه به جوشكاري گل ميخ معروفه 

تو اين نوع جوشكاري يه پيچ مخصوص رو به سطح جوش ميكنن فرايندي شبيه به نقطه جوش


دريافت بخش اول

حجم 12 MB

بخش دوم

حجم 7 MB


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

سلام دوستان 


جزوه دستنویس جوشکاری اتصالات پیشرفته ترم قبل را اپلود کردم . 
 
 
 
دانلود درادامه مطلب.......


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

سلام دوستان

چند تا جزوه درس لحیم کاری از ترم قبل که مهندس بهرامی به من دادند برای شما آپلود کردم


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

SPECIFICATION FOR LOW- ALLOY STEEL ELECTRODES AND RODS FOR GAS SHIELDED ARC WELDING

برای دانلود لطفا" لینک را دنبال کنید 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

یکی دیگه از فایل هایی که دکتر سر کلاس حضوری به من دادند

البته مهندس احمدی هم لطف کردن و برای دوستان ایمیل کردن

 

 

دانلود درادامه مطلب...



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

جزوه دکتر حسینیون درس جوشکاری پیشرفته  که در تاریخ 12/8/90 به من (محمد امین ثامنی) تحویل دادند

لینک دانلود فایل PDF شده آن در زیر آمده است

 

 

دانلود درادامه مطلب....



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

لینک دانلود کتاب متالورژی جوشکاری sindo ku در زیر آمده است

 

 

دانلود در ادامه مطلب.....



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

سلام

جزوات درس جوشکاری مربوط به ترم پیش جهت استفاده دوستان گذاشته شده است.

 

 

 

در ادامه مطلب.........



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

برای استفاده از کلاسهای ذخیره شده مراحل زیر را انجام دهید:

برای استفاده از کلاسهای ذخیره شده مراحل زیر را انجام دهید:

1. فابلhttp://vu2.aut.ac.ir/LMS/data/lms/common/vcplayer.swf یا http://vu2.aut.ac.ir/LMS/data/lms/common/vcplayer.zip را دانلود کنید.
2. این فابل را به همراه فایلهای مربوط به کلاس ذخیره شده خود که دارای پسوندهای aut و flv هستند (date.aut و date.flv) در یک پوشه قرار دهید.
3. فایل VCPlayer.swf را اجرا کنید.
4. دکمه load a previously saved class را بزنید و فایل با پسوند aut. را مشخص کنید تا کلاس ذخیره شده پخش شود.

لازم به ذکر است که در صورتیکه در کلاس ذخیره شده شما اسلاید استفاده شده باشد، برای مشاهده آن باید به اینترنت وصل باشید.


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

 پروژه کارآموزی اجرای ساختمان فولادی

اجرای ساختمان های اسکلت فلزی، به آگاهی از یکسری مسائل فنی که به علم رشته های مختلف ساختمان، بستگی دارد، نیازمند است. بدیهی است که عدم توجه به مسائل تئوری معماری، محاسباتی و تأسیساتی در اجرا و ساخت، اشکالاتی را درپی خواهد داشت که به زودی منجر به تعمیر ساختمان خواهد شد. در این گزارش کارآموزی، سعی شده اطلاعاتی در مورد ساختمان های فلزی و روش اجرای آنها داده شود.

تعداد صفحات: 49 صفحه
نوع فایل: PDF (فشرده سازی با RAR)

دانلود در ادامه مطلب...

 


 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
طراحي سيستم حفاظت كاتوديك خط لوله گاز 8 اينچ نيروگاه تبريز

در اين مقاله پارامترهاي مورد نياز طراحي حفاظت كاتوديك در قالب طرح حفاظت كاتوديك خط لوله گاز نيروگاه تبريز مورد بحث قرار گرفته است

http://wamp.tavanir.org.ir/getFile/?id=7B61458C53CC186DA4598DA953AF0F9A


برای دریافت نرم افزار حفاظت کاتدی با من مکاتبه کنید: h.jiryaee@ieee.org

همچنین:

 

- فایل آموزشی آشنایی حفاظت کاتدی مطابق دوره های استاندارد انجمن مهندسی خوردگی آمریکا Nace به زبان انگلیسی

این مجموعه شامل فایلهای آموزشی سطح 1 سطح 2 و سطح 3 حفاظت کاتدی می باشد. در بسیاری از شرکتهای معتبر جهانی داشتن گواهینامه Nace برای اشتغال در آن شرکت شرط اصلی ذکر می گردد.

با مراجعه به سایت Nace و لینک ذیل متوجه می شوید که هزینه این دوره ها در کشورهای اطراف بیش از 3000 دلار برای شما تمام می شود لیکن همان فایل آموزشی این دوره ها با قیمتی اندک در اختیار شما قرار گرفته است. لینک سایت Nace:

http://web.nace.org/departments/education/Program.aspx?id=2ce9ffdb-8816-db11-953d-001438c08dca

http://web.nace.org/departments/education/programs.aspx

 

http://parsaspace.com/files/7674358884/?c=685

دانلود فایل آموزشی سطح 2

http://parsaspace.com/files/5874358884/?c=685

دانلود فایل آموزشی سطح 1

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

http://parsaspace.com/files/6874358884/?c=685


جهت دریافت پسوورد فایلها و یا درخواست ارسال با پست پیشتاز یا پیک به من ایمیل بزنید: h.jiryaee@ieee.org

 


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

سيستمهاي heat tracing  براي جلوگيري از يخ زدگي خطوط لوله و vesselها طراحي مي شوند

فايل ذيل نحوه طراحي و تصاوير نصب آن را نشان مي دهد

دانلود فايل pdf طراحي سيستم حفاظت از يخ زدگي Heat tracing

 

password: cathodicprotection.blogfa.com

http://www.4shared.com/document/Pla47JM6/Heat_tracing_calculation__pass.html

برای دریافت نرم افزار حفاظت کاتدی با من مکاتبه کنید: h.jiryaee@ieee.org

همچنین:

 

- فایل آموزشی آشنایی حفاظت کاتدی مطابق دوره های استاندارد انجمن مهندسی خوردگی آمریکا Nace به زبان انگلیسی

این مجموعه شامل فایلهای آموزشی سطح 1 سطح 2 و سطح 3 حفاظت کاتدی می باشد. در بسیاری از شرکتهای معتبر جهانی داشتن گواهینامه Nace برای اشتغال در آن شرکت شرط اصلی ذکر می گردد.

با مراجعه به سایت Nace و لینک ذیل متوجه می شوید که هزینه این دوره ها در کشورهای اطراف بیش از 3000 دلار برای شما تمام می شود لیکن همان فایل آموزشی این دوره ها با قیمتی اندک در اختیار شما قرار گرفته است. لینک سایت Nace:

http://web.nace.org/departments/education/Program.aspx?id=2ce9ffdb-8816-db11-953d-001438c08dca

http://web.nace.org/departments/education/programs.aspx

 

دانلود فایل آموزشی سطح 3:

http://www.mediafire.com/?ci4d9oeyl17cnye

دانلود فایل آموزشی سطح 2:

http://www.mediafire.com/?3pbyqfhsch4y8mv

دانلود فایل آموزشی سطح 1:

http://www.mediafire.com/?j254tbq4tzufuuq

 

جهت دریافت پسوورد فایلها و یا درخواست ارسال با پست پیشتاز یا پیک به من ایمیل بزنید: h.jiryaee@ieee.org

 


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

اسامي برخي استاندانداردهاي حفاظت كاتدي

EN12954, Cathodic protection of buried or immersed metallic structures  
               General principles and application of pipelines
EN 13509, Cathodic protection measurement techniques
EN 13636, Cathodic protection of buried metallic tanks and related piping
EN 14505, Cathodic protection of complex structures
EN 50162, Protection against corrosion by stray current from direct current systems, 
EN 15112, External cathodic protection of well casings 

EN 12473, General principles of cathodic protection in sea water
EN 12474,
Cathodic protection for submarine pipelines
EN 12495,
Cathodic protection for fixed steel offshore structures
EN 13173,
Cathodic protection for steel offshore floating structures
EN 13174,
Cathodic protection of harbour installations

EN 12696,   Cathodic protection of steel in concrete
TS 14038-1, Electrochemical remediation of reinforced concrete – Part 1: Re-alkalisation

 


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

دانلود رايگان استانداردهاي حفاظت كاتدي (كاتوديك)

 

Free download standard pdf API-650 welded steel tank for oil storage

http://www.4shared.com/document/Um33nkIC/1_online.html

 

Free download standard pdf API 651 cathodic protection of aboveground petroleum storage tank

http://www.4shared.com/document/KfXBNild/2_online.html

 

Free download standard pdf ASTM B843 standard specification for magnesium alloy anodes for cathodic protection

http://www.4shared.com/document/tdojZFg2/3_online.html

 

Free download standard pdf ASTM G57 standard test method for field measurment  of soil resistivity  using the  wenner four electrode method

 

http://www.4shared.com/document/3D2R4jFx/4_online.html

 

Free download standard pdf bs7354 design of high voltage open terminal substation

http://www.4shared.com/document/ZPd4insl/5_online.html

 

Free download standard pdf BS 5622-1 insulation coordination

http://www.4shared.com/document/36Jch1el/6_online.html

 

Free download standard pdf bs 7361 cathodic protection Part 1 Code of practice for land and marine application

http://www.4shared.com/document/Vvdl682h/7_online.html

 

Free download standard pdf BS 7430 code of practice earthing

http://www.4shared.com/document/ttSxhhkR/8_online.html

 

براي دانلود فايلها ي طراحي و فايل دوره هاي آموزشي و نرم افزار حفاظت كاتدي به آدرسهاي ذيل برويد:

http://cathodicprotection.blogfa.com/8908.aspx

http://cathodicprotection.blogfa.com/8906.aspx

 

Free download standard pdf Nace TM0294 Testing of Embeddable Impressed Current Anodes for Use in Cathodic Protection of Atmospherically Exposed Steel-Reinforced Concrete

http://www.4shared.com/document/A9zFHcSH/9_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0100 Cathodic Protection of Prestressed Concrete Cylinder Pipelines

http://www.4shared.com/document/5_T1GNrX/10_online.html

 

Free download standard pdf Nace rp0169 Control of External Corrosion on Underground or Submerged Metallic Piping Systems

http://www.4shared.com/document/_kVMY391/11_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0177 Mitigation of Alternating Current and Lightning Effects on Metallic Structures and Corrosion Control Systems

http://www.4shared.com/document/bD_U17V2/12_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0180 Cathodic Protection of Pulp and Paper Mil Effluent Clarifiers

http://www.4shared.com/document/0mNgW1vv/13_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0186 Application of Cathodic Protection for External Surfaces of Steel Well Casings

http://www.4shared.com/document/CLAcKYuI/14_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0187 Design Considerations for Corrosion Control of Reinforcing Steel in Concrete

http://www.4shared.com/document/gYE7LdJY/15_online.html

 

براي دانلود فايلها ي طراحي و فايل دوره هاي آموزشي و نرم افزار حفاظت كاتدي به آدرسهاي ذيل برويد:

http://cathodicprotection.blogfa.com/8908.aspx

http://cathodicprotection.blogfa.com/8906.aspx

Free download standard pdf Nace RP0196 Galvanic Anode Cathodic Protection of Internal Submerged Surfaces of Steel Water Storage Tanks

http://www.4shared.com/document/5IB2VYbL/16_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0285 Corrosion Control of Underground Storage Tank Systems by Cathodic Protection

http://www.4shared.com/document/V8-nLRNY/17_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0286 Electrical Isolation of Cathodically Protected Pipelines

http://www.4shared.com/document/5cJBKeBc/18_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0290 Impressed Current Cathodic Protection of Reinforcing Steel in Atmospherically Exposed Concrete Structures

http://www.4shared.com/document/MWh5WDsv/19_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0388 Impressed Current Cathodic Protection of Internal Submerged Surfaces of Carbon Steel Water Storage Tanks

http://www.4shared.com/document/LrBxNckJ/20_online.html

 

Free download standard pdf Nace RP0575 Internal Cathodic Protection Systems in Oil-Treating Vessels

http://www.4shared.com/document/l0tkVWgf/21_online.html

 

Free download standard pdf Nace TM0101 Measurement Techniques Related to Criteria for Cathodic Protection on Underground or Submerged Metallic Tank Systems

http://www.4shared.com/document/HEJSNupd/22_online.html

 

Free download standard pdf Nace TM0190 Impressed Current Laboratory Testing of Aluminum Alloy Anodes

http://www.4shared.com/document/v14T7Ppy/23_online.html

 

براي دانلود فايلها ي طراحي و فايل دوره هاي آموزشي و نرم افزار حفاظت كاتدي به آدرسهاي ذيل برويد:

http://cathodicprotection.blogfa.com/8908.aspx

http://cathodicprotection.blogfa.com/8906.aspx

Free download standard pdf Nace TM0497 Measurement Techniques Related to Criteria for Cathodic Protection on Underground or Submerged Metallic Piping Systems

http://www.4shared.com/document/R7Kt7eji/24_online.html

 

Free download standard pdf US military cathodic protection  operation and maintenance

http://www.4shared.com/document/sCq3Zdc2/25_online.html

 

Free download standard pdf US military cathodic protection design

http://www.4shared.com/document/abYMj4T7/26_online.html

 

Free download standard pdf DIN 30676 design and application of cathodic protection of external surfaces

http://www.4shared.com/document/liJOzuU_/27_online.html

همچنین:

 

- فایل آموزشی آشنایی حفاظت کاتدی مطابق دوره های استاندارد انجمن مهندسی خوردگی آمریکا Nace به زبان انگلیسی

این مجموعه شامل فایلهای آموزشی سطح 1 سطح 2 و سطح 3 حفاظت کاتدی می باشد. در بسیاری از شرکتهای معتبر جهانی داشتن گواهینامه Nace برای اشتغال در آن شرکت شرط اصلی ذکر می گردد.

با مراجعه به سایت Nace و لینک ذیل متوجه می شوید که هزینه این دوره ها در کشورهای اطراف بیش از 3000 دلار برای شما تمام می شود لیکن همان فایل آموزشی این دوره ها با قیمتی اندک در اختیار شما قرار گرفته است. لینک سایت Nace:

http://web.nace.org/departments/education/Program.aspx?id=2ce9ffdb-8816-db11-953d-001438c08dca

http://web.nace.org/departments/education/programs.aspx

 

 

http://parsaspace.com/files/7674358884/?c=685

دانلود فایل آموزشی سطح 2

http://parsaspace.com/files/5874358884/?c=685

دانلود فایل آموزشی سطح 1

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

http://parsaspace.com/files/6874358884/?c=685


جهت دریافت پسوورد فایلها و یا درخواست ارسال با پست پیشتاز یا پیک به من ایمیل بزنید: h.jiryaee@ieee.org

 


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

با سلام

 

دوره طراحی حفاظت کاتدی با حضور همکارانی از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار گردید. علاوه بر دوره های روتین حفاظت کاتدی در شرکت پترونیر، پیش از این دوره های تخصصی با رویکرد نیازهای هر شرکت در شرکتهای کارفرمایی و پیمانکاری نظیر EIED, MAPNA, ODCC  توسط اینجانب برگزار گردیده است.


با عرض سلام به همه بازدید کنندگان امیدوارم که از دیر قرار دادن لینک ها ناراحت نشده باشید کتاب جوشکاری آلومینیم و الیاژهای آن با۲۳۶صفحه و حجم 3.5مگابایت را برای دانلود در وبلاگ قرار گرفت دانلود کردید نظر یادتون نره .
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
با سلام به شما بازدید کنندگان محترم این فایل که یک عکس از علائم جوشکاری  که به صورت کامل می باشد به شما  تقدیم می کنم که دوست خوبم جناب آقای مهندس محمد حبیبی زحمت ارسال آن را کشیده و در همین جا از ایشان کمال تشکر را دارم.

نکته مهم یادتون نره اگر در دانلود فایلها مشکل داشتید از سایت www.downloads.ir  استفاده کنید که براحتی لینک ها را مستقیم کرده فایل ها را دانلود نمایید.

 لینک دانلود علائم جوشکاری به زبان فارسی  


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

با سلام دوباره و تبریک سال 90 امیدوارم از مطالب وبلاگ بیشترین بهره را برده باشید امروز خدمتان رسیدم تا 2 کتاب خوب به شما به عنوان عیدی هدیه بدهم. مطلب دیگر اینکه کلیه لینک ها در تاریخ 05/01/90 اصلاح گردیده و از شما هم درخواستی دارم که اگر لینک هر فایلی خراب بود در قسمت نظرات اون فایل اعلام بفرمایید تا در اولین فرصت اصلاح گردد قبلا از همکاری شما صمیمانه متشکرم.

دانلود رایگان کتاب The Science and Practice of Welding در 2 جلد  در ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
با سلام به همه بازدیدکنندگان عزیز امروز یک فیلم جوشکاری آرگون به حجم تقریبی ۶۰۰ مگابایت برای دانلود در وبلاگ قرار می دهم امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد.

دانلود در ادامه مطلب

برچسب ها: فیلم جوشکاریف، فیلم جوشکاری آرگون، فیلم جوشکاریgtaw، فیلم جوشکاری تیگ، فیلم جوشکاری tig 


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

با سلام به همه بازدیدکنندگان عزیز امروز چندتا فیلم آموزشی برای  دانلود راحت فایل ها در وبلاگ قرار می دهم:

برای دانلود به ادامه مطلب بروید:

برچسب ها: مستقیم نمودن لینک دانلود، مستقیم نمودن لینک دانلود به وسیله سایت دانلودز، آموزش دانلود از ifile.it  آموزش مستقیم کردن لینک دانلود از رپیدشیر، ۴شیر، مگاآپلود، فایل سونیک و ......


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
با سلام امروز می خواهم مجلات جوشکاری انجمن جوشکاران آمریکا را برای دانلود قرار دهم کلیه لینک های این مجله ها مستقیم بوده و براحتی می توانید آنها را دانلود نمایید البته این مجموعه مجلات کامل نیستند که امیدوارم در آینده کامل نمایم. راستی ما را با نظرات خود در هرچه بهتر کردن مطالب یاری فرمایید.


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

با سلام به شما بازدیدکنندگان محترم اول از شما می خواهم که اگر لینکی مشکل داره در همان قسمت نظرات بفرمایید در  این پست می خواهم به عنوان عیدی و شروع سال جدید یک جزوه خوب فارسی  60 صفحه ای جوشکاری زیرآب  تقدیم شما عزیزان نمایم  انشالله در سال جدید جزوه های فارسی زیادی در وبلاگ قرار خواهم داد البته اگر استقبال بشه امیدوارم سال 90 سال خوبی برای شما و خانواده بوده و آرزوی موفقیت و شادکامی در سال جدید را دارم . کوتاهی ها و تقصیرات بنده را در وبلاگ به بزرگی خودتان ببخشید و ممنون می شوم با نظرات سازنده خود در بهبود هرچه بهتر وبلاگ ما را یاری نمایید. قبلا از توجه و همکاری صمیمانه شما سپاسگزارم.


لینک دانلود جزوه جوشکاری زیرآب به زبان فارسی

پسورد فایل www.weldingbooks.blogfa.com


نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .

در سیستم ایزو، در قالب 3 موقعیت کلی یا 3 انطباق، دو جزء انطباق را نسبت به هم مورد بررسی قرار داده اند:

1/ انطباق بازی دار(آزاد) 2/ انطباق عبوری 3/ انطباق پرسی

منظور از دو جزء انطباق، "میله و سوراخ" و یا "خار و جاخار" و امثالهم میباشد.

برای انطباق بازی دار، 7 حالت و برای انطباقهای عبوری و پرسی نیز، هر کدام 3 حالت لحاظ شده یعنی جمعا 13 حالت.

در هر یک از این 13 حالت میتوان از نظر تئوری بیشمار حالت جزئی تر یا میدان تلرانس را برای هر یک از دو جزء انطباق در نظر گرفت البته نسبت به یک موقعیت مبنا یا صفر.

اما در عمل تنها تعداد مشخصی از آنها مفید خواهند بود و بهمین دلیل، در سیستم ISO تعداد 27 میدان تلرانس مفید و کاربردی برای هر یک از دو جزء انطباق، معرفی شده یعنی جمعا 54 میدان تلرانس و هر کدام از این 54 میدان نیز با یک حرف یا عبارت لاتین نامگذاری گردیده.

برای اجزاء داخلی انطباق:

a , b , c , cd ,d , e , ef , f , g , h , j , js , k , m , n , p , r , s , t , u , v , x , y , z , za , zb , zc

و برای اجزاء خارجی انطباق:

A , B , C , CD , D , E , EF , F , G , H , J , JS , K , M , N , P , R , S , T , U , V , X , Y , Z , ZA , ZB , ZC

برای اجزاء انطباق، این حروف را با اعداد 01 تا 18 تکمیل نموده اند تا کیفیت ساخت یک جزء انطباق را نیز بتوان نشان داد؛ هرچه این عدد به 18 نزدیکتر باشد معنای آن، کیفیت ساخت پائینتر یا سطح خشن تر خواهد بود؛ این اعداد عبارتند از:

01 و 0 و 1 و 2 و3 و4 و 5 و6 و7 و8 و 9 و 10 و 11 و12 و 13 و14 و 15 و16 و17 و 18

یعنی جمعا 20 عدد کیفیت ساخت.

بنابراین به اندازه ی 27 * 20 مدل میدان تلرانس برای یک جزء انطباق میتوان در نظر گرفت!

اما معمولا برای انطباقات، کیفیت ساخت 5 تا 13 کفایت میکند یعنی:

27 * 9 که برابر با 243 مدل برای هر جزء، خواهد بود.

هرگاه اجزاء داخلی و خارجی را در انطباق با یکدیگر قرار دهیم حتما لازم است که دست کم یک انحراف از اندازه از چهار انحراف از اندازه ی بین دو جزء، صفر باشد یعنی منطبق بر موقعیت مبنا یا صفر که پیش از این اشاره شد.

همین امر، اساس تقسیم بندی انطباقات به دو سیستم ثبوت سوراخ و ثبوت میله میباشد.

در سیستم ثبوت سوراخ برای تمام انواع انطباقات، کوچکترین اندازه ی جزء داخلی انطباق، بر موقعیت مبنا یا صفرش منطبق است و این بدان معناست که انحراف از اندازه ی پائینی جزء داخلی مساوی صفر میباشد.

در سیستم ثبوت میله نیز، برای تمام انواع انطباقات، بزرگترین اندازه ی جزء خارجی انطباق، بر موقعیت مبنا یا صفر آن، منطبق است یعنی انحراف از اندازه ی بالائی جزء خارجی برابر صفر است.

بزرگتر بودن جزء خارجی از جزء داخلی را "سفتی" یا "سفت بودن انطباق" و بزرگتر بودن جزء داخلی را از جزء خارجی "لقی(بازی)" یا "لق بودن انطباق(باز بودن انطباق)" میگویند.

به دیگر بیان، سفتی (U) عبارتست از تفاضل اندازه ی جزء خارجی انطباق از جزء داخلی انطباق و لقی یا بازی (S) نیز به معنای تفاضل اندازه ی جزء داخلی از جزء خارجی میباشد.

از آنجائیکه اجزاء خارجی و داخلی انطباق، هر کدام دارای تلرانس ساخت مجازی میباشند، در عمل، سفتی ها و لقی(بازی)هائی را نیز میتوانند نسبت به هم داشته باشند که از بزرگترین سفتی (Ug) تا کوچکترین سفتی (Uk) در حالت سفت بودن و از بزرگترین لقی(بازی) (Sg) تا کوچکترین لقی(بازی) ((Sk در حالت لق(باز) بودن، ممکن متفاوت باشد.

در عمل هر گاه ابتدا جزء داخلی انطباق یعنی مثلا سوراخ را به اندازه ی قطر اسن تراشیده و سپس جزء خارجی انطباق یعنی مثلا میله را در محدوده ای که انطباق مورد نظر ایجاد شود، تولید نمائیم در واقع از سیستم ثبوت سوراخ استفاده کرده ایم و اگر بالعکس این عمل کنیم، در اصل سیستم ثبوت میله را بکار برده ایم.

سیستم ثبوت سوراخ به علت اینکه عموما تراش دقیق یک میله(و بطور کلی یک جزء خارجی انطباق) از تراش دقیق یک سوراخ(و کلا یک جزء داخلی انطباق)، در شرایط مشابه تولید، راحت تر و عملی تر میباشد، در صنایع ساخت و تولید از رواج بیشتری برخوردار است و اما از سیستم ثبوت میله هم استفاده های ویژه ای میشود مثل ساخت میله های یک ماشین نساجی که هم طول و هم تعدادشان زیاد بوده و به همین نسبت نیز هزینه ی تولیدشان نسبت به سوراخهای انطباقی خود بیشتر است، و یا مثل ساخت بوش هائی که باید بعدا بلبرینگ در آنها جا زده شود که در این مورد هم بلبرینگها اندازه ی استاندارد و غیر قابل تغییری دارند و باید تغییرات را تنها بر روی سوراخ داخل بوش فرض نمود.

در ثبوت میله، میدان تلرانس را با حروف از A تا Zc بر روی نقشه ی سوراخ و در ثبوت سوراخ، میدان تلرانس را با حروف از a تا zc بر روی نقشه ی میله مشخص میکنند.
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط .
Translated articles would be available here in English.


Please click on this link to see translated articles.



Ahmad Gohari

.: Weblog Themes By Pichak :.


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 776308
تعداد مطالب : 765
تعداد نظرات : 53
تعداد آنلاین : 1

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک